Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек присвячений 100річчю з дня народження В.Сухомлинського

з 30.09 по 05.11 в школі проходив Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек присвячений 100річчю з дня народження В.Сухомлинського за окремим планом.

План

заходів в Овлашівській загальноовітніій школі І-ІІ ступенів

до Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек.

«Шкільна бібліотека – центр творчого розвитку дитини»

(до 100-річчя від дня народження В.О.Сухомлинського)

з 28.09-26.10.2018р.

Дата проведення Назва заходу Клас Відповідальний
1 28.09 Відкриття Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек. 1-9 кл Бібліотекар
2 28.09 Організація виставки до 100-річчя від дня народження В. О. Сухомлинського – «Василь Сухомлинський – дітям 1-9 кл Бібліотекар
3 Протягом місяця «Подорож до світу маленьких казок В.О. Сухомлинського» 1-9 кл Бібліотекар, Актив бібліотеки
4 12.10 Квест до дня українського козацтва. Посвята в козачата. 6-9 кл Бібліотекар Керівник театрального гуртка
5 01.10-19.10 Читання оповідань та казок В.О.Сухомлиньського 1-9 кл Бібліотекар
6 24.10. Інформаційна година « Добро лікує душу!» Люди з необмеженими можливостями! (перегляд фільму про параолімпійців). 6-9 кл Бібліотекар Педагог організатор
7 22.10-26.10 Конкурс дитячих ілюстрацій до оповідань та казок В.О. Сухомлинського «Малюю улюблену казку» 1-9 кл Бібліотекар Класні керівники
8 Кожна середа Створення релаксаційних зон «Територія творчості» з наданням дітям наборів для творчості, розмальовок, ігор тощо 1-9 кл Бібліотекар Психолог
9 Протягом місяця Організація виставки творчих робіт учнів: «Я – творча дитина» 1-9 кл Класні керівники Бібліотекар
10 Протягом місяця Висвітлення інформації з нагоди 100-річчя від дня народження В. О. Сухомлинського «Його вічний слід на землі» 1-9 кл Вчителі предметники
11 26.10 Підведення підсумків Всеукраїнського місячника бібліотек. 1-9 кл Бібліотекар

/Files/images/2018-2019/IMG_20181010_085354.jpg/Files/images/2018-2019/IMG_20181010_105650.jpgрелаксаційні дні

/Files/images/2018-2019/DSC06910.png/Files/images/2018-2019/DSC06914.pngквест

/Files/images/2018-2019/IMG_20181017_133625.jpgопитування

/Files/images/2018-2019/IMG_20181109_083731.jpg виставка малюнків

/Files/images/2018-2019/IMG_20181025_095852.jpgвиставка дитячих робіт

Також були проведені знайомство з життям та творчістю В.Сухомлинського.


Замовлення підручників на 1 клас

/Files/images/img078.jpg

Свято Букваря 2018р. Фотографії

Свято книги 2018р.

Замовлення підручників на 5 клас

/Files/images/img019.jpg

Презентація роману Юрія Горліса -Горського "Холодний Яр"

До 100-річчя початку Української революції в нашій школі відбулася презентація історико-документального роману Юрія Юрійовича Горліса-Горського «Холодний Яр»./Files/images/DSC04005.png

Мета проведення заходу:

– поглибити знання учнів про ключові події Української революції 1917-1921 років, політичних, громадських, військових діячів періоду українського державотворення;

– активізувати пізнавальний інтерес учнів до засадничих подій революції та боротьби за державність;

– привернути увагу до актуальності ідей суверенності та соборності держави; її територіальної цілісності як головних чинників розвитку України;

– формувати активну громадську позицію учнів і почуття патріотизму.

Ім’я Юрія Горліса-Горського, довгий час замовчуване, раптом засяяло надновою зіркою, справивши ефект «Великого вибуху», завдяки роману «Холодний Яр».

Його справжнє прізвище Юрій Юрійович Городянин-Лісовський (Юрій Горліс-Горський), який народився 14 січня 1898 року (по інших даних 1902, приписав 4 роки, щоб попасти на фронт) у с. Демидівці на Полтавщині. У кінці 1919 року разом із своїм полком Української Народної Республіки опинився у котлі «трикутника смерті» (Любар-Чортория-Миропіль), стиснутий кліщами військ червоної, білої та польської армій. На початку лютого 1920 року, захворівши, він опиняється у Холодному Яру, де відразу відчув високий дух борців за свободу, патріотизм, простоту, жертовність, вірність та дружбу хліборобів: «Дитина, як побачить козака, то боса по льоду побігла б… Тут, здається, сажня землі нема, не политого козацькою кров’ю. Шанці на шанцях, могила на могилі... І населення з козацьким духом, не помішане, самі українці, за Україну очі видеруть… холодноярців майже зовсім немає на еміграції, – пізніше писав він. – Вони погинули в боротьбі, у льохах Надзвичайної комісії, у тундрі Півночі, не зганьбивши свого прапора, на якому написали: «Воля України – або смерть» і серце його переповнилося «якоюсь щемливою радістю … спокій і віра в себе підняли дух і мені».

Холодний Яр – це особлива територія. На його просторі залишили слід усі племена стародавніх народів. Рік за роком, сторіччя за сторіччям вони творили та формували українську культуру, звичаї.

Якщо говорити про Визвольну боротьбу українського народу, Холодний Яр оминути неможливо. Тут не тільки Хмельницький і Залізняк збирали силу для боротьби. Тут упродовж всієї історії, сотні поколінь українців точили, з любов’ю лагодили і святили зброю, з якою не розлучались ні у будні, ні у свята. Селянин не йшов у поле без списа чи шаблі, а в хаті, під образами, ставив рушницю.

Густі ліси Холодного Яру притягували до себе всіх, хто гостро відчував несправедливість, неприпустимість підневільного стану українців. У Холодному Яру зароджувалась козаччина, гайдамаччина, Коліївщина...

Холодний Яр – це край, де й досі витає дух славетних героїв: Байди Вишневецького, Богдана Хмельницького, Северина Наливайка, Семена Палія, Петра Дорошенка, Максима Залізняка, Василя Чучупака, Пилипа Хмари, Івана Лютого-Лютенка та інших – відомих й невідомих героїв.

Фортеці, підземні церкви, монастирі з високими та товстими мурами, колись височенні земляні вали, насипані ще до нашої ери, загальна довжина яких й нині чимала – понад 60 кілометрів; підземні тунелі, загальною довжиною не менше 15 кілометрів, непролазні лісові хащі, розгалужені байраки, густі чагарники, гори, річки, плавні, болота створювали надійний прихисток тим, хто боронив рідну землю. Холодний Яр дбайливо оберігав українців. Холодноярська земля ховала повстанців у своєму лоні – у печерах, схронах, катакомбах.

Земля випромінювала – і це очевидно! – мілітарний дух, який входив, здавалось, у кожного, хто народжувався тут. Місцева топоніміка засвідчує войовничий дух української природи та її дітей: тут є Січовий та Гайдамацький яри, урочища Склик і Ратище, дуб Максима Залізняка, під яким – згідно з легендою – Тарас Шевченко писав поему «Гайдамаки».

У назві «Холодний Яр» є містична таємниця, магічна сила... У великому дзвоні Мотриного монастиря – заклик до повстання «за святую правду-волю».

Скільки крові пролито в Холодному Яру за Батьківщину! Чи можна зміряти її?!

Саме тут у ХIХ ст. виникли українські революційні організації: «Чигиринська змова» і «Таємна дружина». На початку ХХ ст. на Холодноярщині відбулися так звані «Чіґірінскіє аґрарниє волнєнія». У 1917 році відродилося Вільне козацтво, а в наступні роки – полк гайдамаків Холодного Яру на чолі з Василем Чучупакою.

У Холодному Яру завжди посміхалися шаблі та співали кулі. «Тут, здається, сажня землі нема, не политого козацькою кров’ю, – писав Юрій Горліс-Горський. – Холодний Яр – це шанці на шанцях, могила на могилі». А дослідник визвольної боротьби на Чигиринщині Роман Коваль писав: «У простих селянських серцях інстинкт до боротьби був природнім, а ненависть до окупантів і бажання знищити їх – щирим і чистим почуттям. Холодноярці не мовчали, коли чобіт завойовника топтав найсвятіше – Українську Землю, пропахлу хлібом, залізом і кров’ю».

Презентували роман учням 6-9 класів. Під час презентації бібліотекар школи Шарай К.Ю. розповіла учням про письменика, про його життєвий та творчий шлях. Вчитель історії Манько О.О. познайомив дітей з історичнними подіями роману. Щоб зацікавити учнів сюжетом книги був переглянутий документальний відеофільм"Воля України- або смерть".

- - - - - - - - -_____________ - - - - - - - - - ____________ - - - - - - - - -

Підсумки проведення Тижня шкільної бібліотеки

Згідно плану в Овлашівській школі був проведений тиждень шкільної бібліотеки з 13.11-17.11.2017 року.

В понеділок 13 листопада на шкільній лінійці відбулося відкриття Тижня шкільної бібліотеки, де діти ознайомились із планом роботи на тиждень./Files/images/IMG_20171205_125957[1].jpg

Протягом дня учні школи переглядали відеоролики про історію виникнення книги, про перші книги, найкрасивіші та найвеличніші бібліотеки світу.

Протягом тижня учні починаючи з 1 класу, приймали участь у конкурсах : «конкурс на найкращу закладинку до книги власними руками», «Конкурс малюнків улюбленого казкового героя ,або літературного персонажа» , в яких активно брали участь , а особливо учні підготовчої групи, та перший клас./Files/images/IMG_20171205_135001.jpg /Files/images/IMG_20171205_135144.jpg

Починаючи з понеділка по п’ятницю учні школи та вчителі ознайомлювались з новою художньою літературою , яка надійшла до нашої школи за допомогою мами учня 3 класу Трикоз Олександра, Трикоз Марини Анатоліївни. Кожного дня дітям було дуже цікаво ознайомлюватись з новими книжками, що читали на перервах та після уроків.

Під час тижня були проведена гра «Слабка ланка» між учнями 5-6 класів, 7-9 класів де діти активно приймали участь. В 2-4 класі проводився бібліотечний урок «Як книга прийшла до нас» де діти на власному прикладі спробували писати на воскових дощечках, та намагалися освоїти «вузелкове» письмо./Files/images/IMG_20171205_135058.jpg /Files/images/IMG_20171205_135126.jpg

Також протягом тижня діти виконували інтерактивні вправи на комп’ютерах до різних казок, творів, персонажів, письмеників .

І не зважаючи та те, що наша бібліотека поповнилась новими книгами, під час проведення акції «Подаруй бібліотеці книгу!» учні школи подарували 31 книгу. Це і дитячі казки, пізнавальні енциклопедії, книги творчості та серія книжок «Все по сто»

Під час підведення підсумків Тижня шкільної бібліотеки всі учні які активно приймали учась протягом тижня були відзначені , та нагороджені солодкими призами.

Вкладення
Кiлькiсть переглядiв: 861