ТРИВОЖНІСТЬ. ВПРАВИ НА ПОДОЛАННЯ ТРИВОЖНОГО СТАНУ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ

Сучасні умови кидають виклик щоденно кожній особистості, адаптуватись і подолати психологічні бар’єри допомагають в цій ситуації психологи. Розглянемо коротко що ж таке тривожність і як її можливо подолати на даному етапі.

Тривожність: симптоми та лікування.

Негативний емоційний стан, що супроводжується безпричинним очікуванням несприятливого розвитку життєвих ситуацій та нервовим напруженням називається тривожністю. Хворіє кожна третя людина. Спричиняє зниження працездатності, боязнь відповідальності, складність адаптації у соціальному середовищі та падіння якості життя.

Тривожність характеризується наступними симптомами:

• різноманітні причини переживань протягом 50% і більше часу активної діяльності;
• труднощі при переході на позитив;
• безсоння;
• дратівливість;
• втома;
• судоми м’язів;
• проблеми із концентрацією уваги.

У разі відсутності кваліфікованої допомоги тривожність стає причиною:

• заниженої самооцінки та надмірної сором’язливості;
• низьких результатів у навчанні, роботі, спорті, бізнесі;
• програмування на невдачу;
• пасивності та відсутності лідерських якостей;
• боязні вирішувати важливі питання;
• конфліктів із рідними, друзями, колегами;
• порівняння власних слабких рис, умінь та особливостей із розвиненими якостями інших людей.
Боротись з проблемою та підібрати лайфхаки.
Дуже важливо вміти протистояти цьому стану та навчитися це контролювати. Найкращий спосіб боротися з тривожністю – підібрати свої дієві лайфхаки.

Тренуйтеся.
Найбільш потужною зброєю для контролю відчуття тривожності є прості фізичні вправи. Обирайте будь-яку активність, яка вам до душі, наприклад, біг чи велопрогулянки, та зробіть її регулярною частиною вашого життя.

Відмовтесь від кави.
Відмовтесь від кофеїну та лікарських засобів та речовин, які можуть спричинити розвиток симптомів тривожності.

Вивчайте техніки для відчуття спокою.
У нагоді стануть техніки глибокого дихання, медитації та покращення усвідомленості, а також практики, які дозволяють знизити тонус м‘язів та посилити відчуття спокою.

Встановіть режим сну.
Намагайтесь лягати спати і прокидатись в однаковий час. Щоб покращити якість сну, не користуйтеся електронними пристроями, уникайте переїдання, вживання кофеїну та алкоголю перед сном.

Проконсультуйтеся з лікарем.
Якщо відчуття тривожності триває більше 6 місяців, обов’язково проконсультуйтеся з лікарем. Можливо, вам знадобиться спеціальне лікування та направлення до фахівця у галузі психічного здоров’я.

Поради батькам щодо організації навчання та відпочинку дітей під час карантину:

Шановні батьки!

  • Пропонуємо вам декілька порад щодо організації навчання та відпочинку дітей під час карантину:
  • Ранок нехай починається як зазвичай у робочі дні. Організуйте сніданок, вранішні гігієнічні процедури, ранкову гімнастику. Це дисциплінує дитину і вас.
  • Плануйте день разом із дітьми. Розподіляйте час таким чином, щоб робота (читання, виконання завдань і вправ) та відпочинок були в співвідношенні 40 хв. занять /20хв. відпочинку. Обов'язково слідкуйте, щоб діти не залишалися надовго без активного відпочинку.
  • Учіть дітей плануванню: на аркуші паперу записуйте обов'язкові справи, які треба виконати, а також розробіть спеціальну систему заохочення. Нехай діти пишаються своїми виконаними справами.
  • Слідкуйте за графіком освітнього процесу, не допускайте відставання, адже надолужити прогаяне буде важче.
  • Допоможіть вашій дитині, якщо у неї щось не виходить, підтримайте.
  • Хваліть дітей за виконану роботу. Діти завжди націлені на конкретний результат.
  • Провітрюйте кімнату, створіть умови для активного руху: нехай діти рухаються під музику, танцюють, роблять гімнастичні вправи, дихальну гімнастику.
  • Дозволяйте у визначений час спілкування онлайн. Лист або дзвінок другу та вчителю стане в нагоді. Приємне спілкування й корисна порада допоможуть вирішити будь-яке завдання.
  • Пам'ятайте, що вчителі завжди готові поспілкуватися з вами та вашими дітьми в різний спосіб, надати консультацію чи практичну допомогу.
  • Звертайте увагу на домашні завдання як навчальний інструмент до самостійності, а не покарання.
Кiлькiсть переглядiв: 285